lördag 2 februari 2013

Skidtur

Det känns att det blir ljusare och ljusare. Vilket är så underbart. Älskar sommaren i Norrland med de ljusa nätterna. Skulle nog aldrig riktigt trivas på någon annan plats på jorden.

Nu är vi ju inte riktigt där än. Dessa dagar får man försöka suga in den sol man kan få. Idag snöar det, men igår var det soligt och härligt. Visar några bilder från gårdagen;

Man får ställa sig i de små springor som solen lyckas kika in genom och njuta av dess strålar. Det är lite surt att det är så långt till bergen bortanför åkrarna nedanför vårt hus. Dit når solens alla strålar hela dagarna.

 Vad passar sig inte bättre en sådan härlig dag än att ta sig en liten tur med skidorna? Äger faktiskt inga till mig själv, det får bli något att spara till.



2 kommentarer:

  1. Måste ju spara sådana fina kommentarer;

    Fred Jonsson; Petra jag har 3 bloggar lagda som bokmärken men din är den som har det bästa innehållet och är den jag läser mest

    Petra Marksén; Men TACK Fred! Det var den finaste komplimang jag har fått

    Lill Forsberg; Jag tycker oxå om den Kramiz

    Fred Jonsson; Petra ta åt dig av de positiva omdömen du får av din vänskapskrets som läsarkår. Visst kan vi kanske vara jäviga ibland när gillar och omdömen dig ger, men en sak är säker och det är att vi tycker om dig och det i bloggen du oss delger.

    Marita Ekman; Älskar åh läsa din bogg Petra :)Bli så gla!! :D

    SvaraRadera
  2. Håller med: det är jättemysigt att få läsa din blogg, då får jag liksom dela er vardag fastän vi inte bor så att vi kan ses varje dag... :) Jag blir så glad varje gång jag tittar in, jag hör nästan din röst genom orden du skrivit och i formuleringarna som är så "du" och som jag älskar!

    Härlig bild på den underbart rödkindade sonen...
    Stor kram!

    SvaraRadera