måndag 17 juni 2013

Fil smile



Lämnar en riktig trivsam helg med regnigt Joypeak, kusin bus, spontan övernattning och grillfest med goda vänner bakom mig och ser en hårt arbetande vecka med målning av hus framför.
Idag blev det dock bara utomhus jobb på förmiddagen. Vid lunch började regnet vräka ner, blixten blixtrade och mullrade så det blev att hålla sig inne.

Hade bestämt mig för att inte ta med mig kameran i helgen, vilket jag ångrar bittert. Missade bland annat att fota de fina kusinerna sittandes tätt intill på en brygga vid en sjö, solen lyste på dem medan de fnittrande och fantiserade.
Jo jag vet, man behöver inte fota allt för att minnas. Ibland är det nästan bättre att lägga ögonblicksbilderna i huvudet och istället minnas tillbaka och i sitt innersta le och mysa åt de vackra. Idag fotas det så mycket att man nästan glömmer bort att njuta av stunden i nuet.
Men, men, men jag tycker så mycket om att fota och får nästan lite abstinens då jag inte har kameran med mig..

Visst är de fina krukorna bredvid mjölkhämtaren?! Fick de helt oberoende av varandra i 30 års present. Baljan av min fina vän Sofia och hennes mor och grytan av mina svärföräldrar. Dessa gula emaljerade grytor, baljor, skopor, hinkar osv med grön kant är så enormt vackra.

Till sist, vem blir inte glad av ett vackert fil leende?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar