torsdag 6 juni 2013

Sommar idyll





Sveriges nationaldag firade vi idag genom att åka på en utflykt ut i Sveriges idylliska landsbygd. Denna gång hem till min moster Miriam.
Vilken vacker och skön dag som bjöd på sol, glass och trevliga stunder.

Jag önskar att mina barn fick växa upp med djur. Tyvärr är min man inte någon djurvän. Nej inte så att han önskar dem något ont på något vis, mer att han inte känner något behov av att ha dem runt omkring sig. Själv längtar jag efter djur, men är så förfärligt dålig på att ta hand om dem. Så det blir istället att vi får åka runt till andra som har djur.
Tycker att det är så roligt att få komma nära djuren och ville gärna få fota dem mycket mer. Men jag hade en liten dam som klängde sig fast runt min hals och som absolut inte ville ha dem nära sig. "Pläp hätten, pläp hätten!! Hätten snäll, hätten snäll, pläp!!"
Storebror, som först gick nära och höll handen med sin moster Marita, morskade riktigt upp sig efter ett tag och matade och klappade de små lammen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar