fredag 14 juni 2013

Fynda fint

Vi håller på att renovera och fixa till lite på övervåningen. Eller ska sanningen fram så har det stått mer eller mindre stilla sedan februari. Min fina make har jobbat så mycket så han har inte haft så mycket tid och ork över till renovering.  När det kommer till att spackla, slipa och tapetsera kan jag börja ta över, men fram tills dess kan jag tyvärr inte göra så mycket.

Det enda rum som är som det ska vara på ovanvåningen är vårt sovrum. Men det har varit så enormt stökigt. Idag tog jag tag i saken.


Mitt senaste inköp och mitt allra första fynd köp finns på dessa bilder.

Den fina trästolen hittade jag på Kupan för en vecka sedan. Stolen är både vacker och väldigt skön att sitta i.

Den första möbel jag mins att jag köpte för mina egna pengar är det tvskåp du ser på bilderna ovan. Jag hade först tänkt måla om den. Det är jag väldigt glad över att jag aldrig gjorde för skåpet är väldigt fint som det är. Den har haft många olika ändamål i vårt hem, just nu är den bok skåp till min lilla killes alla sago böcker.
Man vet aldrig en dag kanske den återgår till sitt första uppdrag att vara just tv skåp.

Spegelskåpet hittade jag för ett tag sedan på blocket. Ska försöka hitta några nya knoppar och handtag till den, annars kommer jag att låta skåpet vara som det är.


1 kommentar:

  1. Va fin och hemtrevligt det blev, spegel-skåpet pricken över i liksom / Mor

    SvaraRadera