onsdag 12 oktober 2016

Frostigt


Efter att jag och minstlillan lämnat storasyster på förskolan åkte vi till grannsamhället Lövånger för att besöka deras varuhus. Jag är såå less på att var eviga morgon leta efter dessa små vantar som har en förmåga att spårlöst försvinna, så nu har jag köpt ett helt gäng.
Som vanligt är kameran med och jag var bara tvungen att stanna längst vägen dit för att fota den magiskt gnistrande vita världen.




 Vid Lövångers kyrka finns denna fina sjö.








I morse var det rysligt kallt, hela åtta minusgrader. En vinterdag med samma gradtal känns ju som rena sommaren, men ännu har man inte vant sig vid kylan så allt under noll känns iskallt. Och visst är frost magiskt vackert?!? Ja det tycker i alla fall jag, vilket ni kanske förstått vid det här laget. Under dagen smälte dock frosten och det vita gnistret byts ut till gula, bruna och röda nyanser.




Hoppas ni har en härlig höstdag ni med, om inte så hoppas jag i alla fall att du fått någon liten njutning av mina bilder.


1 kommentar:

  1. Oj, redan vinter hos er! Tänk vilket fantastiskt land vi har ... Här har vi precis fått höst, vi har 8 PLUSgrader,så vi fryser liite... hihi.
    Fantastiska fina bilder! Trots att jag INTE är en höst/vinterälskare.
    kram i kylan till dej!
    Lena i Blekinge

    SvaraRadera