fredag 14 oktober 2016

Vemod och färgsprakande


Ja ÄNTLIGEN är det fredag. För första gången i mitt liv tillsammans med Robin har jag nu fått uppleva denna fredagslycka som alla pratar om. Vi har båda haft jobb som inte varit sju-fyra måndag till fredag, vilket gjort att vi varit ledig lite "här och där". Det känns konstigt och nästan lite sorgligt att nu mer "bara" vara ledig om helgerna tillsammans. Men skönt samtidigt, det kommer nu att bli mycket lättare att få till barnomsorgen då det inte finns kvälls och helgförskola i vår kommun. 


Hösten är så fin på så olika sätt. Sorglig och vemodig, men också glad och färgsprakande. Det slog mig att det är nog det som gör att jag trivs i hösten så mycket som jag gör, för den speglar väldigt mycket som hur jag känner mig.







Inne i vårt stökiga kök en tidig morgon. Storebror dricker sin ljumma choklad och jag springer runt och fixar frukt och annat som han behöver med sig till skolan.


Ute är det så kallt nu om mornarna, men ack så vackert.


Då storebror skyndat i väg till taxin är det flickornas tur att äta frukost och allt annat som de behöver göra. Idag, fredag är storasyster ledig från förskolan och vi dolar på här hemma. Minstlillan får sitt fredagsbad och hennes underbart söta små fötter blir extra fina.


Nybadad och yvig frisyr. Hennes docka Anna får sig en "fin" målning i ansiktet, som tack och lov gick att tvätta bort. Visste inte att det var en penna som hon hade i handen då jag tog kortet, haha.


En av de bästa grejerna med att de börjar att bli mörkare är att man nu kan tänka ljus. Ja det kunde man förvisso förut också, men mörkret behövs för att det ska bli mysigt.




Nu till något helt annat. Min vän Petra har sytt sådana jättefina halskragar som jag bara måste få visa upp här. De är mjuka, varma och sköna och "killas inte och sticks" så som jag har minnen av att de jag använde som barn gjorde.



Fina visst! De har en kardborre att fästa kragen med som lätt går att sätta ihop och öppna. Den gör också att det går att välja själv lite hur hårt om halsen man vill att den ska sitta. Min Elias ställde upp som modell :-).



Om du blev sugen på att köpa en av Petra tror jag nog att hon skulle bli jätteglad. Jag kan "föra vidare" till henne om du vill.

Hoppas ni får en bra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar