fredag 7 oktober 2016

Turkost och färgglatt till kropp och själ

 Jag har ett problem, jag kan inte fota om någon ser på när jag fotar. Blir stressad, generad och tappar fokus. Jag skulle gärna fota hemma hos andra, blir så otroligt less på att mitt här hemma och det är väldigt kul att få kika in hos någon annan. Men då var det det där med att ha någon annan i bakgrunden som ser på, nej det blir genast jobbigt.
Hälsade en dag en kort stund på min svåger och svägerska och upptäckt plötsligt att jag var helt själv i huset, de andra var ute och dolade på med lite allt möjligt. Aha! Halade genast upp kameran och fotade som en galning. Här finns det SÅÅ mycket fint, häng med in vettja! 


Redan på utsidan skvallrar en viss liten plingklocka om en speciell favoritfärg, jepp turkost. Men det finns många andra färger också, många fina härliga ljusa. Vi öppnar dörren och går in så får du se en liten del av allt det fina. 


Hallen är ljus och färgglad och knyter lixom samman hela huset. Färgen på garderobsdörrarna är underbar!


 Här bor en kvinna som älskar att sprejmåla och sätta färg på de mesta. Dessa jättefina brickor har hon målat och med hjälp av decopagelack dekorerat insidan med fina servetter. Och titta på de fina konservburkarna uppe på hyllan.


Från hallen går vi in i köket


"Tehyllan" i köket. Så mycket fint. Den röda brödburken som står nedanför på köksbänken han jag god lust att sno med mig hem någon dag ;P.


Visst är de söta de små fiskarna! Det är en salt och en pepparströare. (Skålarna där längst till vänster de knycker jag också.. Kanske i och för sig är dumt att berätta det här..)


Superduper fina grytunderlägg.


Alla handtag i köket är gamla. Några från ett bönhus och några andra från en väns föräldrar. De som syns på bilden är det sistnämnda och är från 60- talet, men helt oanvända och låg fortfarande ouppackade. Hur coolt är inte det. 


I allrummet, eller vardagsrummet är det stort och öppna ytor. Pianohörnan är en älskad plats.


En hylla med finheter. Detta är bara en liten del av ett stort fint teakskåp med en en drös av finheter och en massa spel.


Jättefina soffor, vilket också är bäddsoffor, turkosa så klart, ja det kan du ju se själv. Det är ett vardagsrum med plats för många.


Från hallen sett in mot vardagsrummet. 


Denna tapet är nog min favorit i huset, grillig, men ändå lugn och fridfull. Detta är en liten del av sonens egna rum.


Gult är INTE fult! Det ser man klart och tydligt i detta sovrum. Bara så fint! Sänglampan är jätte, jättefin!


Och slutligen här har ni mig, kände som att jag passade in i inredningen.

Det finns tuusen vinklar och saker till jag gärna skulle fota i detta hus. Jag tycker mycket är så fint. Får be om lov att kanske göra ett nytt inlägg någon annan gång.

Min svåger, som är min mans storebror, och hans fru betyder jättemycket för mig! Tänk vilken familj jag har :-D.


1 kommentar:

  1. Hej Petra! Vilken fin blogg du har! Extra tack för texten om assperger, vår yngste son har precis fått diagnosen och det är en helt ny värld som öppnar sig i familjen. Jag tänker som du, att om vi kan prata om vår ohälsa kanske det river ner några murar, eller i alla fall gör dem lite lägre... Kramar, Ulrika Stenlund

    SvaraRadera