söndag 29 januari 2017

Funderar


Hej detta är då jag, Petra. Jag känner mig just för tillfället rätt less på min blogg. Jag tycker att den har stått och trampat på samma fläck i flera år nu. Skulle vilja att den tog några steg framåt, men jag finner ingen tid och ork till att jobba med det. Just nu känns det som att jag bara slänger in någon bild då och då och pratar (skriver) ut i tomma luften.
Men jag vill fortfarande inte riktigt sluta med den, för det känns som att jag fortfarande har något att ge i denna cybervärld. Men vem är jag som tänker att jag skulle kunna ge något via en blogg till någon annan? Brottas så mycket med sådana tankar just nu.

Jag ser att läsarantalet har sjunkit under den sista tiden, så intresset för denna blogg måste ju ha minskat. Ska jag då bita fast mig vid den?

Ja, det kluras mycket i min lilla hjärna nu för tiden. Konstigt kanske att bry sig så mycket om en liten, liten blogg, men det har ju varit ett av mina största intressen det senaste året.
Funderar vidare, men nu får du istället se lite vardagsbilder från mig;


Minstlillan i full färd med att hitta något att kladda med.


Barnböcker är bland det roligaste som finns att fynda på loppisar. Det finns så många fina och bra. Böcker jag letar med ljus och lyckta efter är gamla Jane Austen böcker, men har ännu inte funnit någon. Men det är alltid roligt att ha något att få snoka runt efter. 

 

En grön fin duk som min svägerska Frida hittade till mig.


Ute är det grått och dimmigt. Känns inte riktigt som en dag i januari, mer som en dag i mars.


Maken är ute lite då och då och kastar sina små frisbes.

Hoppas du får en bra vecka!


2 kommentarer:

  1. Alla som bloggar går nog igenom sådana här perioder! :) Jag har gjort det i alla fall. Många gånger. Jag bloggade flera år förr innan jag tog upp det igen förra året, och även fast jag bara bloggat igen i mindre än ett år har jag redan tagit en paus när det blev för mycket annat i livet. Men på något sätt kommer man alltid tillbaka igen. :) Jag tror att man ska låta sig själv vila från bloggen när inspirationen och orken tryter. Man kan inte vara på topp jämt, speciellt om man har jobb, familj och annat i livet som ska hinnas med också. Jag tycker mycket om din blogg precis som den är, och kommer att fortsätta läsa även om du tar en paus ett tag för att hitta ny inspiration!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh så glad jag blir av din kommentar, TACK!! Tänk vad bara några meningar kan göra för att man ska få tillbaka inspiration. Tack!

      Radera