onsdag 8 mars 2017

Inomhusvår




Den blommande delen av våren är för oss här i norr ett tag bort. Jag vet väl heller inte om jag direkt önskar att den tiden vore nu, är rätt så glad i den vårvinter vi faktiskt har. Men det finns ju inget som säger att det är förbjudet att skapa lite sådan vår inomhus. Jag och min man gick hand i hand en sväng in på byns blomsteraffär och jag fick köpa mig lite "inomhusvår". 


Här hemma finns dessa dagar bara ett litet barn. Jag kan säga såhär, han trivs. I går for vi in en sväng till Umeå, fick besöka en legoaffär och han och pappaRobin åkte och badade tillsammans. Jag tror han trivdes rätt så bra över att få ha sin pappa för sig själv.


Det är rätt så skönt att inte behöva ha tre småttingar i sin vård. Att nu få strunta lite i bestämda tider och äta när och vad man vill. Broccolisoppa är något jag och Robin åt mycket förut, men sedan vi fick barn typ aldrig äter. Robin tillagade pulledpork här om dagen, vilket heller inte barnen är så förtjusta i, men som nu jag och Robin nu äter med stor fröjd flera mål i rad. 



Den egentliga anledningen till att tjejerna åkte till sin farmor och farfar är att vi ska kunna komma igång med att renovera lilla storasyster rum. Och vi har faktiskt hunnit en hel del, inte just med renoveringen kanske, men sånt där som måste göras innan. Städa, slänga, flytta saker. Mycket skönt att få hålla på bäst man vill utan att bli ständigt avbruten.



Storebror är helt nöjd i att få leka för sig själv utan någon som stör.


Själv längtar jag rätt mycket efter småtjejerna, men lyckas ändå rätt bra att stänga av de känslorna och njuta av den tid som vi har just nu. De har det ju så väldigt bra där de är och det är ju som sagt så skönt att bara få vara några dagar. 


Lite vår i allt det snöiga.


Medan killarna var och badade åkte jag och min bästa vän Elina till en instagramvän som jag "pratat" med nu och då, sett in i hennes hem och förundrats över att hon verkar vara så mysig och trevlig, men aldrig egentligen träffat i "verkligheten".
Usch vad nervös jag var, men det hade jag inte behövt vara, för hon var verkligen så där trevlig som jag hade förutspått. Dessutom fanns en till kvinna där, som jag också lärt känna på instagram, men aldrig träffat på riktigt. Så otroligt roligt.
Nina, i vars hem vi hälsade på, driver en eget företag som heter "Äkta hem". Köpte lite fiiina grejer då jag var hos henne. Bland annat denna brödpensel, en rotborste och ett miljövänligt rengöringsmedel. Besök gärna hennes webbsida Äkta hem . Att rekommendera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar