onsdag 13 februari 2019

Februari


Det är februari och det enda jag vill är att få sitta inne och sticka. Bara sticka, sticka och sticka. Ett varv till och ett varv till. Dricka te, kaffe, se på serier och sticka några varv till.




Men jag lyckas faktiskt ta mig ut någon gång ibland. Plumsade länge runt i skogen, kände solen mot min kind och förundrades över allt det vackra som en vintervärld kan skapa.


Snön är så mjuk och fluffig. Med några varv ullbyxor och bra skor känns den inte heller kall.


Efter mig kom en liten katt och jamade hjärtskärande. Han måste ha sett mig vandra in i skogen och försökte då följa med i mina spår. Snön var så djup så att han försvann ner under snön i varje spår. Jag fick helt enkelt lyfta upp honom och sätta honom på min axel så att han kunde följa med. Tungt blev det, men rätt mysigt faktiskt.


Blöt av svett tog jag mig tillslut ut ur skogen och hem till den varma platsen i min fåtölj för att återgå till min stickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar