söndag 24 februari 2019

Ljuset kommer


Soliga dagar gör hjärtat lättare. Vårvintern står och väntar på att få kliva fram och jag välkomnar den med öppna armar. Här hemma händer inte så mycket. Vi har varit sjuka i omgångar, som vanligt under denna månad. Annars har vi haft det mest bara bra.



Minstlillan har haft öroninflammation. Efter att hon varit så duktig hos doktorn fick hon köpa fina örondekorationer. Kände mig rätt nervös över att hon skulle ta sin medicin tre gånger om dagen, men hon var så väldigt duktig och jag hade oroat mig helt i onödan.



Tre fina rosor Robin gav mig på alla hjärtans dag. Vad vore livet för mig utan denna man?


Nu när min islandströja är klar har jag börjat att klura på min svägerskas. Tycker att det är så roligt att ha projekt framför mig. Att få ha garnet i min närhet och veta att det kommer att bli något fint. Förhoppningsvis fint.



Har inte fotat så mycket de senaste dagarna. Förutom denna bild på salladen Robin kom hem till mig idag, den såg så rysligt god ut och jag ville så gärna få behålla den i minnet.
Har inte riktigt känt glädjen i fotandet så som jag brukar. På något konstigt sätt blir det mer stressbetingat än njutbart och så ska det ju inte vara. Tror att det har lite med ljuset att göra, men nu när ljuset börjar återkomma mer och mer för varje dag så tror jag att längtan efter att fota gör det med. Hoppas att du har det bra där du är! Vi ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar