torsdag 28 februari 2019

Pysselrummet


Hej och välkommen in i vårt så kallade "skämsrum". Eller ett rum vi har gett namnet, pysselrummet.. Ett rum vi inte gjort något åt. Eller rättare sagt börjat att en gång riva ner för att kunna renovera, men sedan hände det lixom inget mer. Men det är ett rum som flitigt används av hela familjen. Här finns ett stort pysselbord för barnen, skrivbord för dator, bort för mina planteringar och omplanteringar, garderober för kläder och här finns också min strykbräda och linor att hänga tvätt på.


Det fina med att det inte är omtapetserat är att det inte alls behövs vara eller finnas någon försiktighet till väggarna. Det går att sätta upp bilder, tavlor, teckningar var helst man vill. Jag har satt upp några av barnens teckningar lite överallt i rummet. Superfint tycker jag.


För länge sedan stod det en vedeldad spis här. Vi hoppas på att en dag kunna återställa en.




Rummet är också ett ställe våra katter trivs väldigt bra i.



Denna urtjusiga tapet hittade jag under lager av tapeter i detta rum. Hoppas verkligen på att få tapetsera en liknade tapet i hela rummet.


Från fönstret kan vi kika över till grannarna.




Det finns många spär av tjusigheter i detta rum, som denna gröna fina träpanel till exempel. Jaa, tänk att ett rum kan älskas och rikligt användas trots att det inte är i tipp topp. Nästan så att det gör att man kan använda det mer.


I rummet intill finns mitt och Robins sovrum. Där arbetade jag och minstlillan idag med att damma och städa. I ett hörn av rummet finns bokskåpet med alla barnböcker. Några av de bästa får stå uppe på skåpet.


Här står jag i mina fulsockar och dammar. Puh så mycket damm det kan bli i ett sovrum. Rummet bakom är minstlillans. Där sover just nu båda våra tjejer som inte sova i varsitt rum utan sover bättre om de får sova tillsammans.



Nej nu ska jag krypa ner i vår sköna säng och sova de små timmar som finns tills dess att jag ska upp och jobba igen. Och tänk i morgon är februari äntligen över och fina mars börjar. Jihoo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar