söndag 10 februari 2019

Sjukstuga


Sjukstugan fortsätter att hägra i detta hem. Nu är det föräldrarnas tur. Man känner sig lagom duktig förälder då det enda man vill och orkar är att sitta/ligga framför tv;n och se på serier. Barnen får helt enkelt roa sig bäst de vill.
Efter att jag gjort mitt arbetspass på jobbet i fredags for jag förbi vår blomsterbutik och inhandlade en bukett tulpaner. De passade fint som en uppmuntran, även om jag då inte visste att jag och Robin skulle känna oss halvdanna och skruttiga hela helgen.


Även om det hade blivit så att vi inte hade blivit sjuka så måste jag ha blommor dessa månader för att överleva. De skapar en lycka för mig som gör att dessa mörka tider blir lite ljusare. Förresten har det ändå blivit mycket ljusare ute numer. På morgonen då vi skickar iväg barnen till skoltaxin är det ju nästan dagsljus ute. Så skönt!




Jag har också roat mig med att handarbeta under tiden då jag och Robin sett på tv. Förutom de stunder då huvudvärken varit allt för dödande. Min islandströja är nästan helt klar och några tajts har fått sina små hål lagade. Satt, jag vet inte huur länge, med mina underställsbyxor i ull och lagade några hål som blivit på dem. Usch vilket träligt jobb, men nu är det gjort och nu kan jag använda mig av dem igen.

Jag har många omkring mig som är hemskt duktiga på att sticka. Bland annat min arbetskollega Lena. Titta vilka urtjusiga vantar som hon stickat;


Och det bästa är, de är miiina! Hihi. Vackra, sköna och fodrade. Kan inte bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar