måndag 4 mars 2019

Övernattningsgäster


Helgen har passerat och vi hade turen att få ha några av våra bästa vänner på övernattning. Att vakna på morgonen och lyssna till ett hem fullt av liv och rörelse var en ren fröjd. Vi hade gjort en rockad med alla sängplatser och nästan ingen sov på ställen där de brukar sova. Jag och Robin lånade ut vår dubbelsäng och sov istället på madrasser på golvet i pysselrummet, storbarnen sov tillsammans i storebrors rum, mellanbarnen i storasysters rum och minstingen i minstlillans rum. Det var riktigt mysigt faktiskt att få sova på en helt annat plats i huset.

Under lördagen var storbarnen och åkte slalom. Jag och de andra barnen bakade semlor. Hemmagjorda operfekta semlor är bland det bästa som finns. Mums! 








Slurp så var alla semlorna slut, bara runda ringar i florsockret skvallrar om att de en gång stått där.


Det är så skönt med vänner som man kan känna att man kan vara sig själv med. Jag har inte så lätt med att läsa av andra människor och vill inte på något sätt "vara till besvär" för personer runt i kring. Blir lätt besvärad bland andra människor och tänker mycket på hur jag och min familj uppfattas av andra. Upplever de nu att mina barn är störande? Är barnen för påträngande, stökiga, jobbiga? Osv.. Det är väldigt tröttande. Men med denna familj som var hos oss i helgen är det på intet sätt så.


Men nu är helgen förbi och det är bara vår lilla familj kvar. Vi har sportlov, vilken lycka. Maken har tagit föräldraledigt och jag någon dag semester. Så skönt att få vara lediga tillsammans. 


Sovmorgon och vandra runt i pyjamas hela förmiddagen är bland det bästa jag vet.


Då solen tittade fram mellan molnen och lyste så vackert på mina halvskrumpna tulpaner var jag bara tvungen att hämta kameran och knäppa några kort. Severus kom då nästan genast fram och ville också få vara med på kort. Så gulligt då solen möter hans ljusa morrhår.



Vacker är han vår goskille. Han är som ett levande gosedjur.


Hoppas din helg var fin och att då får en bra vecka! Med sportlov, eller inte sportlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar