tisdag 4 juni 2019

Kaffestund i ensamhet och bland vänner


Dimman hänger som en ridå över berget. Jag vandrar ut i den, efter nattens regnskurar, blöta natur med min sprillans nya emaljmugg med nykokt kaffe i. Härligt att få dricka ur och värma händerna på till ljudet av storspovens drillande och vindens sus.


Jag är helt kär i dessa vackra illustrationer från en tjej som heter Emma. På instagram finns hennes vackra ting under namnet @fotokonstemma om du blev nyfiken på dem. Jag blev helt otroligt glad då jag helt ovetandes fick ett paket från Emma med denna kopp i. Vilken födelsedagspresent alltså.






Jag fick så många vackra gåvor och kärleksförklaringar under min lilla födelsedagsfikafest i vår trädgård i söndags. Jag känner mig så rik på vänner som jag tycker så mycket om. Tänk ändå att de ville komma och dela en min dag med mig.


Juni, vackra månad. Maj och juni är nog mina favoritmånader under hela året. Eller jo måste lägga till oktober till favoritmånadlistan också. Alla årets månader har sina sidor som jag tycker mycket om, men jag kan känna livet i mig extra mycket under dessa tre.


Nu till lite bilder från fikat i söndags;


Jag ÄLSKAR att få baka en hel massa gott och få bjuda hem vänner och låta dem mumsa i sig alla bakverk. Jag totalt verkligen älskar det, om du nu skulle ha missat det.


Provade på att baka efter ett recept jag aldrig provat förut, det är ett måste inför varje fikabjudning. Denna brownie blev jag väldigt nöjd med, den kunde ha blivit lite kladdigare, men ändå MUMS alltså. Bara måste baka den igen. 


Bakade två gräddtårtor efter "Åkes tårtbottenrecept" som sedan min man och två döttrar dekorerade så här tjusigt.




Jag tog fram nästan alla mina udda koppar att välja av till sitt te eller kaffe. Det blev en hel del att handdiska, men det ar helt värt det då jag tycker att det är så roligt att få ett tillfälle att använda dem.


Vad vore ett kalas utan urtjusiga servetter? Säg, ingenting, ack ingenting.


Jag gick ut och in för att koka och hämta mer kaffe. Tänk just det är vad jag älskar, att få springa runt och fixa och fylla på. Mitt i springandet stannade jag upp och tittade ut genom vårt köksfönster för att se på mina fikande älskade vänner. Mitt hjärta fylldes av värme i det ögonblicket.



Har hela året som varit gått runt och liksom tänkt att jag redan var 36. Upptäckte helt nyss att jag fyller just det i år. Så tokigt, men lyckligt ändå, för nu får jag vara trettiosex år ett helt år till.



1 kommentar:

  1. Det var en så mysig och härlig dag. Och så gott. Tack för att vi fick komma :)

    SvaraRadera