fredag 31 maj 2019

Blött vackert


NEEJ maj varför är du redan slut!! Jag älskar juni månad, men jag är inte redo för att maj ska vara över. Men visst är det fint ute nu. Till och med regniga dagar är vackra. Blommande hägg är bland det bästa jag vet. Att mötas av vågor av denna underbart söta doft är helt och hållet ljuvligt.




Söta små skira harsyra blommar för fullt och skapar ett vackert vitt landskap. Grönt och vitt, så fint tillsammans.







Vackra fina Gordon.



Att blött gör sig så vackert på det som växer.




Har legat i en förkylning nu i några dagar. Har nästan sovit bort tre dygn. Gjorde i ordning min dagbädd ute i trädgården och låg där och sov eller lyssnade på naturen om vart annat. Att ha en dagbädd ute måste ju vara det bästa jag kommit på. Idag har jag gjort en dag på stan med min sköna böna Emylinda, hennes jämnåriga kusin och kusinens mor min svägerska.
Jag tycker så mycket om att gå på stan. Just nu finns det så ini vassen galet mycket helt underbart vackert och tjusigt i butikerna. Blommigt, mönstrat, färgglatt, superfina modeller på plaggen och framför allt så många olika starka färger. Det är gult, grönt, orange, turkost, blått, rosa. Ja, jag blir helt lycklig av att se att det fina. Tyvärr var jag inte av något behov alls av någon ny klänning, kjol eller tunika. Min garderob hemma är redan full av alla möjliga färger och mönster på just detta. Det kändes så konstigt att det jag hade med mig hem var två shorts i marinblått och svart och ett midjekort svart linne. Var också ute efter ett par jeansshorts med hög midja och lagom korta ben, men det hittade jag tyvärr inte. Jag behöver inte mer färgglatt, mer plagg att knyta samman de redan färgglada. Det var i alla fall väldigt roligt att ögonshoppa.
När jag efter dessa långa timmar på stan sedan klev ut ur bilen vid vår gård och möttes av naturen och stillheten kände jag mig så väldigt lättad över att bo just precis här. Av trehundrasextiofem dagar vill jag spendera trehundrasextio här och sex dagar i en stadsmiljö. Mer än så behöver jag inte. Tur att vi människor är olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar