onsdag 25 september 2019

Harry Potter fest


En 10 åring, ja det är precis det vi har fått i vårt hus under denna månad. Tio år som förälder och tio år med denna fantastiska kille i mitt och Robins liv.
Han firades med presenter, sång och smaskigt fika på säng. Tänk ändå 10 år.



Födelsedagshelgen tog vi det mest lugnt, men helgen därpå firade vi med pompa och ståt. Det var ett rätt magiskt kalas faktiskt i Harry Potters tema.


Vårt hus fylldes upp till bredden och vidden av häxor, trollkarlar, mugglare, talande hatt och små husalfer. När självaste Dumbledore klev in genom porten gick det ett sus genom hela huset.




Födelsedagsbarnet själv var klädd i Gryffindors klädnad.


Trodde först att det var en svartalf från Gringotts som besökte vårt hus, men det visade sig vara mörkrets mästare him self, "Han som inte får nämnas vid namn". Hugaligen.




Storebror är inte alls förtjust i tårta utan hade önskat att få bjuda på olika slags paj istället. Så här blev det baka av. Mums vad goda de blev. Att sent på eftermiddagen/kvällen komma på att jag skulle göra min egen smördeg, var kanske inte det klyftigaste jag kommit på. Detta kavlande och väntande tog en evinnerlighet, men när jag sedan åt av den så kändes det helt klart värt all möda.


Hagrids stenkakor har Emylinda knådat ihop. (De var mycket, mycket godare än vad namnet antyder.)



Köpta kakor är väl det som går bäst hem hos barnbesökare. Ett enkelt sätt att piffa till dem så att de passar in i festens tema är att rita bilder på de med kristyr.


Bertie Botts bönor i alla smaker, ett måste på en Harry Potter fest.




Men titta, här sitter söta Luna.


Och husets egen lilla hushalf Dobbylina.


Magiskt söt!

En lyckad fest för en lycklig tioåring blev det verkligen. Tack till alla er som kom och förgyllde denna dag!

Inser ju nu att jag aldrig fick någon bild på min egen utklädnad. Får fixa det vid någon senare tillfälle innan jag lämnar tillbaka de lånade delarna av häxklädseln.
En annan sak, som storebror fick i present av mig och Robin, som jag heller inte hunnit med att fota är hans tillfixning av hans rum. Kommer med bilder där i från senare, men jag kan ju avslöja redan nu att det går i samma tema som festen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar