torsdag 26 september 2019

Lövångers skördemarknad


Jag ääälskar marknader. En av mina absoluta favoritmarknader är skördemarknaden i Lövånger som hålls två gånger varje år. En under sensommaren och en under hösten. Den på sensommaren lyckas jag alltid missa, men höstens marknad gör jag allt i min makt för att kunna besöka.


Min mor, syster och mina två småtjejer tog våra korgar och satte kosan mot marknadsstånden där perenner, svampar, grönsaker, garner, hantverk, marmelader, korvar, lokalproducerat, återbrukat väntade på oss.













Vilken rikedom att få komma hem med.


Stod i fjol länge vid ett stånd där en man sålde sina egentillverkade alster i luffarslöjd. I år slog jag till på denna urtjusiga äggkorg.


Några mjuka fina garner fick också följa med hem. Hoppas på att en dag låta trådarna stickas samman till en sjal.
Marknader alltså, där trivs jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar