måndag 30 september 2019

Loppade skatter


Jag må vara tokig, t men jag älskar pryttlar och prylar. Blir bara så filuriskt lycklig av såntdär som jag tycker är vackert, fulfint och/eller nött. Som denna lilla purkna uggla till exempel. Går det att inte bli lycklig av att skåda en sådan lite filur? Den är ju helt ljuvlig!
Du kanske sitter där och känner helt tvärt om, att saker gör dig stressad, bara kräver en massa städ och underhåll. Du tycker om stilrena ytor, luftigt och raka linjer. Det är ju helt perfekt att du gillar det, att vi alla kan och får gilla olika.


Dessa små finheter fick följa med mig hem från en rolig dag med en vän på retromarknaden i Umeå. För mig så fina skatter. En liten ask full med gamla vykort, tre julgransprydnader i form av trumpeter, en liten rund plåtask, hyllpapper, små tändsticksaskar, superfin grön städrock, ungsform i en favorit dekor och en flaska med uppfriskande järntillskott.


I mitt lilla porslinsskåp har det flyttat in någon liten kopp.


Två med fina bruna blad och två koppar jag suktat efter länge.


Nämligen dessa tu Uppsala Ekeby Gefle bladranka tekoppar.


Porslin är bland det finaste jag vet. Kan inte hjälpa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar