fredag 19 mars 2010

Bilbarnstol...

I onsdags begav sig jag, Robin och Elias iväg till Schtään och bilbarnstols djungeln. Det finns ju inte bara en att välja mellan kan jag säga och till vilka vansinnigt priser. Men man vill ju sitt barns bästa och sätter hans säkerhet väldigt högt så det är bara att punga ut päninga. Tack och lov är varken jag och Robin sådana som måste ha det allra senaste och med alla finesser man bara kan hitta, utan tillslut blev det en förrfjolårets model som inte gjorde oss alltför panka. Elias sitter då som en kung i den och behöver inte längre känna sig som en hop trykt korv när han ska åka bil.
Det är ju knas hur man ser på saker förändras fort med tiden. Jag minns när bara jag och min bror Anderas fanns av syskonen i vår familj och vi skulle på semester till sommarstugan i sörmland, åkte vi ofta bil på natten. Då brukar mamma och pappa fälla ner sätena i bilen och göra den till en stor säng. Där låg jag och brorsan och sov helt obältade medans pappa körde.. Inte var det väl någon som lyfte ett ögonbryn för det, det var ju inget konstigt med det. Nu skulle ju nästan alla gå i taket om de fick höra att någon gjorde så.

Tänka sig att våran stora kille nu kan sitta nästan aldeles själv. Han är då inte riktigt att lita på för när som helst kan han få för sig att slänga sig bakåt, vilket inte leder till någon större lycka utan ganska höga skrik och grin. Den fina outfiten är aldeles nyinköpt :) Tröjan på coop och byxorna på lindex. Vilken goding!

4 kommentarer:

  1. Vad bra för Elias med en ny stol. Vi skulle också behöva köpa en till Lowa. Vilken köpte ni? Såg att de hade lite rea på babyproffsen... Men håller med, det verkar vara en djungel av barnstolar!!
    Ha en trevlig helg!
    Kram/Merlinda

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa din blogg Petra! Vilken fin son ni har!! =) Kram och trevlig helg! /Linnéa

    SvaraRadera
  3. Merlinda - Det blev en modell som heter besafe som vi köpte på mekonomen. Vi fick den tom hjälp av dem att sätta in den i bilen :D
    Jag tycker att den fungerar väldigt bra.

    Linnéa - TACK!! Det var väldigt trevligt att höra :D Ja visst är han fiin!

    SvaraRadera
  4. Godingen alltså..:) Så fin. Jag tror han nog kan ha en framtid som modell framför sig, posering verkar ju inte vara något problem ;)

    Kram på er!

    SvaraRadera