tisdag 16 mars 2010

Tack gode Gud för solen!!


Solen är skön solen är toppen..! Tänk vad mycket solen kan göra för det bistra sinnet :D Man blir som en ny männisch.

Idag började jag och Elias dagen med att ta oss en låång och härlig sovmorgon. Mycket skönt må jag säga. Sedan vet jag inte vad som hände med mig. Vi åt lunch, låg och gosade ett tag (..ja det var väl jag som stod för det mesta av gosandet..) i sängen tills Elias blev allt för gnällig så jag gjorde i ordning honom och lade honom i sin vagn. Gick på en liten promenix för att få Elias att somna och då hände det..det var som att all energi som legat gömt lååångt inom mig i något väl skymt hörn plötsligt hoppade fram. Så jag gick raskt hem..stälde vagnen vi huset och började med stor lust och glädle slänga in ved. När jag hållt på med detta, egentligen mycket eländiga och tråkiga företeelsen, i lite mer än en timma satt jag mig i solen och pratade med min kära svärmor. Sedan gick jag in, satt på en tvätt, städade en toalett, diskade, bakade en äppelpaj till min käre pajälskande make och lagade middag.. (Elias vaknade någon gång där mitt i allt i hopp så jag tog in honom bytte blöja och satte honom i sin mycket användbara moped..)
Tänk...efteråt kände jag mig inte ens trött..

Och nu för alla intresserade..hur många de nu är *haha*...vi har äntligen hittad en smak som Elias tycker om förutom gröt, mjölk och vatten.. och det är..hallon!! Inte den smak jag skulle hagissat på precis, hallon som är så surt. Han har god smak, måste jag säga, min son :D

Tänk vad ändå vintern är vacker ändå!


2 kommentarer:

  1. Vad duktig du var Petra! :)
    Härligt med så mycket energi. Solen är underbar!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja det händer ibland...men jag måste säga att det är mer ett undantag än en regel :P
    Kram!

    SvaraRadera