onsdag 12 december 2012

Dagens tomtar


För flera år sedan (tror till och med det kan vara uppåt 8 år sedan) kikade jag in på Fyndet och hittade den där fina filuren till höger. Den såg som så härligt knasig ut. "Hej här sitter jag har försöker knyta en rosett på denna julklapp" set det ut som att han säger. Hur nu det skulle gå till med dessa klumpar till händer?
Min äldsta faster jobbar på Fyndet och hon blev så full i skratt när hon såg att jag ville ha just den däringa. Efter det kom det några år i rad ett litet paket från henne med en liten fulfin trätomte i. Tomten till vänster på bilden är den sista jag fick.

Tänk det är inte mycket som behövs för att skapa lite fröjd i någons sinne. Jag blev väldigt glad varje år för mina små tomtar. Det var som så spännande att se vilken tomte hon nu gått och hittat.

2 kommentarer:

  1. Underbart fula. Har aldrigt vurmat för tomtar, men överraskade mig själv genom att köpa 5 tovade tomtar på Fair trade-butiken. De har inga näsor, bara pillriga ögon och glada munnar.

    SvaraRadera