fredag 7 december 2012

En julbock

En kväll försökte jag mig, för första gången i mitt liv, på att skapa en julbock. Vet inte om det var en så lyckad kvälls sysselsättning för att jag blev riktigt less på den mot slutet och jag var illa tvungen till att göra klar den samma kväll. Skulle ju inte vara så kul att ha fullt med barr och granris i hela köket då barnen ska äta frukost morgonen därpå.




 Min syster kom tack och lov förbi just den kvällen och hjälpte mig. Hon har för några år sedan själv tillverkat julbockar och sålt på julskyltningen här i byn.

Nu var det ju så att den kvällen jag tillverkade denna bock var den kvällen/natten då all snö damp ner. Så när jag nästa dag funderade på att ta lite kort på den färdiga julbocken var han totalt översnöad. Hade då inte tid att gräva fram honom, men nu så;

 Inte värdens skönhet, men han är min :D

Ha en underbar helg hela högen! Har ett kompispar som i natt fick barn. Så jag tänker i helgen lite nu och då titta på det vackra mms jag fick på deras lilla tös och mysa. Tänk så fantastiskt egentligen. Att det varje dag föds sådana fullständigt vackra underverk. Det är väl om något ett tecken på att det måste finnas en Gud.

4 kommentarer:

  1. Söt! Ser ut som om han är en blandning mellan jultomte och julbock med det präktiga skägget.

    SvaraRadera
  2. Hahaaa ja lite väl mycket "skägg", funderar på att klippa bort lite ;P

    SvaraRadera
  3. Neej, klipp inte av honom skägget! Han är ju ursöt! :)
    Påminner lite om Silvia i barnprogrammet höjdarna, har inte hon också lite sådär underbart spretigt ansikte? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulle! Ok skägget får vara kvar. Nackdelen är dock att han blir så framtung och ramlar framåt lite nu och då, men ska nog hitta på något sätt att stadga upp honom.

      Radera