tisdag 11 december 2012

Tomtar

Nu är det väl på tiden det dyker upp lite tomtar här på bloggen. Börjar med 3 av mina favoriter;



Är han inte stilig så säg! Fick honom i julklapp av min syster för några år sedan och han är en av dem som får stå framme ett bra tag efter jul. Han är ju så underbart ful/snygg så jag kan bara inte förmå mig att lägga tillbaks honom i jullådan då alla andra julgrejer stoppas bort. (Ja korten är tagna på olika tider av dygnet, därav de olika ljusen.) Dessutom passar han ju helt makalöst bra tillsammans med ängel som står där bredvid.


Som nu alla vet får jag numera endast köpa en tomte om året och detta är förr fjols och förr förr fjols tomte. Den med den röda luvan är köpt på en julmarknad på Forsdala i Umeå och den underbara helgrå tomten utan luva är inhandlad på Lövångers skördemarknad.

Det kommer fler, var så säker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar