onsdag 19 december 2012

Granen är pyntad

 Nu doftar det gran i hela vårt hus i Skogshägna.
 Pyntad, grön och grann står den nu i stugan. Jag älskar julkulor, ju fler och så många färger som möjligt är mitt måtto. Alla är vi olika då det kommer till hur vi vill ha vår gran pyntat.
Jag tyckte alltid att vi hade den vackraste granen i heeela världen då jag var liten. Brukade smyga upp tidigt om morgnarna före resten av familjen vaknat, tända granen, sätta mig under en filt på golvet eller i en fåtölj och bara sitta, mysa och titta på granen. Alla färger gör den så gnistrande.
 Hahaa ja tänk att man aldrig ska kunna hitta den där "perfekta" granen. I år blev det en riktigt långsmal en, men den duger fint. Tror bestämt, trots dess smalhet, att det är den finaste gran jag och Robin lyckats hitta under våra år tillsammans.
Denna vackra julgransmatta har min mor broderat till oss. Mycket fin!

2 kommentarer:

  1. Två kommentarer från fb;

    Fred Jonsson; En riktigt varm och god jul önskar jag er samt ett gott nytt nytt välsignat år.

    Kristin Skoog Johansson; Åh, kan jag få receptet på dom söta änglabrösten?
    Vilket fantastiskt fint pyssel med glasburkarna! Var köpte du frostsprayen? Det ska jag testa någon gång!
    Er gran blev så fin!

    SvaraRadera