torsdag 13 december 2012

Lucia

I går var vi på två fina luciatåg. Först ett underbart gulligt tåg på Elias förskola där barnen det första de gjorde när de alla hade tågat in var att samtidigt börja skrika; "Titta där är min mamma och pappa!" med höga stämmor.

De var så himmelskt söta hela bunten, men jag vill inte lägga upp andras barn på bloggen utan att ha frågat dem först. För att vara på den säkra sidan visa jag bara min fina tomte.

Sedan bar det av till Bygdeå för att skåda min fina syster som vacker lucia.

Som närmast sörjande fick vi till och med sitta på främsta platsen (vilket i och för sig inte var till fördel för fotandet, men vi såg bra i alla fall). Åh vad de sjöng otroligt vackert och bra hela kören och karlarna var särskilt fina med röda snygga flugor.

Två kort tagna av Elias;


Här hemma har vi också lussat nu på morgonen. Undrar vem som egentligen har varit den snyggaste Lucian dessa två dagar?

Om ni undrar vad i hela fridens dagar vi har på huvudet så är det en luciakrona i tyg min mor sydde till mig när jag var liten.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker ni var fina allihop!! Fast Robin såg lite rädd ut ;)

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅ, va ni va fina ...men Robin ser lite orolig ut... ska nästa år göra om en nyare krona till lilla E som hon kan ha... den är lite snyggare ....Mormor

    SvaraRadera