lördag 20 augusti 2016

en liten tripp


Vi tog en liten sommaravslutning i farmor och farfars sommarstuga. Förvisso kändes det väldigt mycket som höst då det bara var kring 15 grader, blåsigt och grå moln över hela himlen. Men vi hade det väldigt mysigt och var trots vädret ute stora delar av dagens timmar.


Denna sjö går bara inte att se sig mätt på. Den, himlen och skogen som omger den är ständigt vacker vare sig det är mulet, soligt, stormigt eller lugn.


Finn två barn! Storbarnen och barnens kusin som är i samma ålder som Elias såg vi nästan inte röken av dessa dagar. De lekte hela tiden, faktiskt nästan helt utan bråk. När jag skulle gå och se vad de höll på med försvann de som små skogstroll ner bland blåbärsris och träd.


Storebror sitter och målar i "storstugan".


Och här klipper han gräs.


Minstlillans favoritsysselsättning var att plocka blåbär och halvmogna lingon.



Så mumsigt och gott!

Det var skönt att åka bort och få hjälp med att sköta barnen, men jag längtade så galet mycket efter min man. Att få komma hem till honom var det bästa med hela veckan.
Idag firar vi 11 årlig bröllopsdag. Helt fantastiskt att jag fått denna underbara till min man. Jag vill leva med honom tills jag blir skrynklig och grå, tills rynkorna hittat ut till varje liten vrå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar