måndag 22 augusti 2016

Hos oss


Ta en plastpåse och knöka den full med hur mycket eller litet tyger du vill och betala 40 kronor. Snacka om lycka! Hoppas nu att "syandan" faller över mig så att jag kan förmå mig att sy nya överdrag till min trearmade golvlampa. Funderar på det där gröna tyget (gardinen) längst åt höger.


Jag har just nu svårt att se det vackra i vårt hem just för tillfället. Jag och maken har lite smått börjat att ta itu med förråden, eller i alla fall försöka omorganisera och tänka om. Och hur blir det när man flyttar runt och försöker städa? Jo det blir apstökigt överallt. Våra förråd, eller utrymmen som just nu fått den titeln är helt enkelt så pinsamt hemska. Det beror ju i och för sig på att de inte riktigt var tänkta att vara förråd utan det bara ställdes dit saker eftersom och tillslut bara blev ett förråd. Dessutom är både jag och min man ena riktiga slarver. Försöker båda två att inte vara det, meeen det är ett beteende som sitter hårt fast.
Ja i alla fall, det är stökigt, men jag hoppas på att det kommer att bli mycket bättre än vad det var innan.


I städandet hittades storebrors dinosaurier. Minstlillan blev genast förtjust i dem och lekte ett bra tag med att göra olika slags morrande ljud och låta dinosaurierna hoppa lite fram och tillbaka.  


Härligt nerhasande stil. Hon har det efter mor sin.



Ute har det regnat och varit mulet. Imorgon ser det ut att bli soligare, hoppas på det. Men vädret är som det är, dumt att ödsla så mycket tid på att grubbla och gnata på det. Man får det man får helt enkelt.


Storebror hade sin första dag på skolan i 1:a klass idag. Stort! Stort för honom och stort för mig och Robin. Nu har vi en skolpojke helt galet. I morgon börjar storasyster 15 timmar på förskolan, sooom hon har längtat. Det blir jag och minstlillan som får sköta oss själv här hemma, kommer att kännas rätt underligt, men samtidigt skönt.
Ha en skön natt och bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar