torsdag 4 augusti 2016

Hemma hos oss


Hela huset håller nästan på att stöka igen. Helt plötsligt så kom det över mig, städandan! Jag känner mig så stolt över mig för jag har inte bara hunnit ett rum, utan hela fem på tre dagar. Att försöka städa med tre barn är inte det lättaste. En vuxen och tre barn är inte riktigt någon vidare bra kombination, skulle vara bättre om det var tvärt om. Så det tog tid, men jag är ändå glad att jag orkat. Nu ska ni få se lite bilder från huset, bilder som är en enda stor lögn för så här fint och städat är det aldrig hemma hos oss..


Köket var det rum jag bävade för mest, men nu är det fint för ett kort tag i alla fall.


Lite av loppisprylarna har kommit på plats, som denna underbara kryddhylla.


Och dessa underbart fulfina äggkoppar.





Fattar inte riktigt, men folk som kommer till oss tycket att vi har så mycket grejer.. Vad kan de syfta på? ;-P


Jag tror Gordon trivs mycket bättre nu då det är mer städat.


Vardagsrummet är inte riktigt färdigstädat, men på god väg.




Hoppas jag kommer att kunna övervintra mina Mårbackapelargoner. 


Sovrummet och storebrors rum var rejält ingrodda i damm. Det gick dessutom nästan inte att gå på golvet på grund av allt smålego som låg öööverallt i storebrors rum. Får se om jag lyckas ta några bilder från de två rummen i morgon. Hoppas att ni får en härlig kväll! Nu ska jag sätta mig i soffan och se på "Sommar med Ernst" mitt favoritprogram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar