torsdag 25 augusti 2016

Han inte säga hejdå


Vad det är vackert just nu! När jag stod ute idag och hängde tvätt, regnar det inte torkar det faktiskt riktigt bra fortfarande så jag fortsätter så läänge det bara går, så kom en sorg över mig. Hade varit tungsint hela dagen, vilket senare visade sig vara på grund av den vanliga åkomman som dyker upp med jämna mellanrum en gång i månaden, men nu kom en våg av ledsamhet över mig. Sommaren slutade så tvärt att jag inte han säga hejdå...


Nu ska jag berätta något fånigt och kanske rätt barnsligt. Det händer ibland att Robin åker bort till exempelvis jobbet och jag inte riktigt hunnit säga hejdå ordentligt. Kan vara så att han tänker att han är snäll och låter mig få sova och inte väcker mig för att säga hejdå. Det funkar inte för mig. Jag måste få säga hejdå till Robin, annars fattas han mig hela dagen. Någon gång har det hänt att han fått vända och köra eller cykla hem igen för att säga hejdå. 


Ja, jag vet det är jättefånigt, men jag funkar så. Nu blev det som samma sak, fast denna gång med sommaren. Jag har ännu inte hunnit säga hejdå ordentligt. Jag vet att många tycker att det fortfarande är sommar, men för mig har det blivit höst. Och jag älskar hösten, men sommaren är för kort och denna gång blev det så tokigt att den försvann helt tvärt, från en dag till en annan. Jag han inte med.


Jag har inte hunnit med allt det jag hade tänkt denna sommar, nästan inte ens en fjärdedel. Men det värsta är inte allt det jag inte hunnit göra, utan att jag inte fått ta ett ordentligt farväl. Så att jag kan få gråta en skvätt och sedan släppa taget och njuta av det fina som finns framför.


Jag hoppas den vänder om. Kommer tillbaka så jag får krama om sommaren, säga hejdå, vinka och sakta se den försvinna bort för att sedan komma tillbaka nästa år igen.


Jag är så lyckligt lottad som får leva i den del av världen som har fyra årstider. Fyra fantastiska årstider som alla har så fantastiskt mycket att ge på så olika sätt. Vissa uppskattar jag mer och andra lite mindre, men alla får ju fler år som går mer och mer lika värde för mig.


Känner mig fortfarande ledsen över att sommaren är slut, men jag har ett hopp om att den kommer igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar