fredag 5 augusti 2016

Fint


Vilken lycka att man har grannar som odlar och som har en drös med hönor som man kan springa över till för att köpa ägg. Vardagsguld. 


De är så vackra. En av gurkorna fick jag av min faster Anna. En riktigt kul en som passar perfekt till sur eller glad mun.




En sak jag kommer att sakna så det nästan värker i kroppen då sommaren är slut är att kunna öppna fönster. Öppna fönstret och släppa in sommarluften, fåglarnas sång och dofterna. Jag får känslan dagligen nu mer att sommaren håller på att ta slut. Det gör mig så sorgen och måste suga fast i varje sekund som den ännu finns kvar. Eller säga åt mig själv på skarpen att "NEJ sommaren är INTE slut ännu, det finns mycket kvar".


I ett hörn i köket.


Dagen idag bjöd på ett rätt knepigt väder, solen lyser skönt, men plötsligt kommer stora mörka moln in över oss och regnet öste ner. Rätt härligt faktiskt.


Nu är det städat i storebrors rum.


Hela golvet var helt fritt från leksaker och damm, men nu då det är färdigstäddat är det mesta av legot tillbaka igen. Haha.


Lilltoan är väldigt svår att fota, den är ju såå liten. Den smågalna tapeten här inne tyckar jag mycket om.


Jag älskar vårt sovrum min man, mitt och våra småtjejerns.




Tycker mycket om detta skåp som lämnades kvar i huset då vi köpte det. Nu är det fullproppat med våra sänglinnen.

Äntligen är det helg. Önskar dig en riktigt bra sådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar