tisdag 23 augusti 2016

Fjärilar och blomster


Jag känner mig så peppad på hösten som ligger framför. Jag ska få vara hemma med denna lilla tös och det känns så kul. Robin ska jobba dagtid under ett års tid, storebror har gjort sina två första dagar på skolan och han ser faktiskt ut att tycka att det kommer att bli rätt kul att gå i skolan och storasyster kommer att vara sina 15 timmar i veckan på förskolan.
Minstlillan är så härlig att få vara med, så nöjd och glad. Jo visst hon har verkligen sina stunder av gråt och skrik, det vore ju väldigt konstigt annars.


Tänk att vatten är så spännande och kul att leka med.


Gården kryllar av fjärilar just nu. Så otroligt vackra! Kröp omkring i gräset och fotade några av dem idag. Fjärilar vars fläckar ser ut som ögon. Denna med stora ovala, klara blå.



Lite småbleka vita fina.


Gula.


 Ledsna sorgsna ögon.


Prickiga och fläckiga.


Gula blommor verkar vara dessa fjärilars absoluta favoritblommor.


Det blommar så fint i mina planteringar just nu.


Köpte lite höstblommor som förhoppningsvis blommar långt in i hösten.



Liten kom hem från skolan med tre små blåklockor han plockat till mig på vägen hem från skolan. Så fina, trots att de skrumpnat lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar