lördag 3 juni 2017

Äntligen tant


Firade idag min 34 årsdag med att bjuda nära och kära på fika. Älskar att få baka och fixa och bjuda in vänner. Tyvärr börjar alltid förberedelserna med en massa ångest och jag önskar att jag aldrig ens skulle ha kommit på den urbota dumma tanken. Vill ställa in alltihop, men efter ett tag går det över och energin kommer och allt känns roligt igen. Varför är det alltid så? 


Dagen till ära hade jag denna fina stass på mig. Köpte den på second hand butiken Fyndet förra sommaren, dock var den påtok för stor. Men min snälla faster Ulrike har sytt in den åt mig så nu sitter den som en smäck.


Tycker om det mesta med den, materialet, formen, färgen och att det är någon annan som förut burit den. Undrar vem och vem som sytt den? Nu behöver jag bara bruna på mig lite på huden så att jag passa bättre i den.


Under kikar min underkjol från Gudrun Sjödén fram. Tänk vad den är fin. 


Ulrike har även sytt denna ljuvliga tygkasse gjord av en "gammal" löpare. Fick den av henne i födelsedagspresent och jag blev så glad!


Kvällen innan idag var köket i ett enda stort kaos. Stök och bakkaos. Mitt i alltihop kom grannarna förbi med den fina blomman som står mitt på bordet. Sicken lycka med vänner som kan komma förbi och lixom hoppa mellan leksaker och andra grejer och leta fram sig en plats vid bordet och bara sitta där en stund och prata utan att det är något konstigt med det. Bara trivsamt, trots stöket runtomkring. 


Äntligen, årets första rabarber! De fick bli en mumsig rabarber och hallonpaj. 


Sjukt god tårta!


Jordgubbscheesecake är något av min favorit bland favoriter.



Hemmet fullt av människor av människor jag älskar alltså, det är bra grejer det.



Till middagen hade Robin lagat till denna gigantiska pirog. Jag kan säga såhär, den var helt galet god!


Galet, galet god!


Ja nu finns det dock en hel hög av disk och dylikt att ta i tu med i köket. Men äsch, det kommer en dag i morgon med :-).
Det finns bättre saker att göra än att diska, som att sitta och läsa en fin bok kanske! 34 år, tänk, nu är jag äntligen tant!


Tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar