onsdag 7 juni 2017

Ljust och varmt


På söndag har min kusin sin maskerad, det som mer eller mindre har gått och blivit en tradition. Jag vet inte om det är något hon kommer att orka ordna varje år framöver, men i år blir det i alla fall av :-). Årets tema är Astrid Lindgren och stora lillasyster har bestämt sig för att vara lilla Ida.


Visst är den fin klänningen hon ska ha på sig. Vi har fått låna den och den passar henne perfekt. Vi är väl mer eller mindre klara över vad alla i familjen ska klä ut sig till, nu ska man bara hitta materialet till oss andra.


I dag kom värmen till oss här i norr. I alla fall för idag och jag hoppas att den vill stanna. Dörren har stått på vid gavel hela dagen och vi har sprungit ut och in genom den. Jag älskar att kunna ha dörren öppen. Att gränsen mellan inne och ute inte blir lika markant. 


Gordon söker sig till skuggan.


Vår plats på jorden!


Utemöblerna släpade jag och tjejerna fram under dagen. Det har inte riktigt känts aktuellt förrän nu att ta fram dem. Idag premiär åt vi middagen ute. Vilken fröjd!


Älskar ljuset!


Vi har också tagit våra första barfotakliv på gräs och grus. Det tar ett tag för fötterna att härda, men om slutet av sommaren brukar det gå riktigt bra. 


Tycker så mycket om ljuset i vårt sovrum och morgnarna och kvällarna. Jag har inga problem med att sova i ljust och tack och lov inte barnen heller.



Har länge velat ha en ny lampa till min och Robins säng och har nu hittat denna fina! Hurra! Tycker att knapparna är som så mysiga att trycka på. Lampan som satt där tidigare har jag aldrig tyckt om och när den dessutom gick sönder, kände jag än ännu större fröjd över att få byta ut den.


God natt!

1 kommentar:

  1. Du är en sån inspiration! Tack för att du hjälper oss andra att se underverken som finns alldeles inpå oss. Och tänk att vi kunde ha linne och shorts idag, igår kväll var det vindjacka och vantar som gällde på promenaden. /kram

    SvaraRadera