fredag 9 juni 2017

Cykeltur en sommarkväll i juni


Norrland, det finns ingen annan plats på jorden jag vill bo på än just här. Tror faktiskt att jag skulle bli väldigt deprimerad av att inte få leva på en plats med ljusa sommarkvällar och nätter. Efter att jag läst kvällssaga med barnen tog Robin över läggningen och jag satte mig på cykeln och begav mig ut på en lång skön cykeltur. 


Ljuset numer är helt sagolikt om kvällen.


Häggen har slagit ut och luktar helt galet gott. Önskar att denna tid kunde var liite längre.


Så underbart att åter igen kunna plocka sig små blomsterbuketter att sätta i vas i sitt hem.


I dikesrenen växer små, små smultronblommor.



Skogsstjärna. 



Så skönt att kunna vandra runt i skogen utan att bli omsvärmad av en massa mygg. Men jag anar att det inte kommer att dröja så hemskt länge till innan de vaknar till på allvar.


 Stannade till vid en gård jag brukade besöka när jag jobbade i hemtjänsten här i byn. Här bodde två bröder och jag tyckte så mycket om att få besöka dem. Brukade kalla en av dem för min "badgubbe" för vi brukade åka till badhuset varje onsdag, han och jag. Usch vad det kändes ledsamt att gå omkring på denna gård. Kände mig så otroligt ledsen över att just denna badgubbe inte lever längre. När jag slutade i hemtjänsten och flyttade till stan, brukar jag besöka honom då jag var hemma på besök hos mina föräldrar. Men det var nu rätt många år sedan.
Nej vissa männsikor som ligger en närmast hjärtat önskar jag att de kunde få leva kvar för tid och evighet. Även om jag förstår att min badgubbe har det mycket bättre på den plats han är just nu, kan jag inte hjälpa att jag känner mig så sorgsen över att han inte finns kvar på denna jord.


Hemma hos oss nästan sprängs huset av doften från dessa häggkvistar. Jag önskar jag kunde spara den på burk..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar