tisdag 8 augusti 2017

Albin och Madeléne


Albin och Madélene, vilket vackert par i denna vackra kyrka. Vilken fröjd för oss att få vara med och dela deras stora dag. Stormig och väldigt blåsig, men väldigt vacker dag.


Tycker så mycket om färgerna i Bygdeå kyrka.




Hihi, ja vad är väl ett bröllop utan ris (denna gång puffat ris) att få kasta på de glada tu.


Brudparet med brudgummens bror Hugo som marskalk och de två vackra tärnorna.  


Bakom dem står ett litet bus som gärna kastar extra ris på dem.


Måste få smygfota brudens vackra frisyr och rygg. Elegant. 


Brudbuketten sen, så stilren och vacker.


Och den stiliga brudgummen förstås. Vilken karl!

Efter vigseln  lämnade vi ungarna hos mina föräldrar och drog själva i väg på festen. Vilken förmån.


Där väntade denna goda förrätt på oss. Men det bästa av allt, min vän Elina som bordsgranne.


Huvudrätten bestod av en mängd av huuur god mat som helst. Skulle kunna sitta där än och äta om jag hade plats i min mage för det. Tyvärr tog det stopp efter två portioner.


Tjohej, vilket presentbord.


Salen var stilrent smyckad med gröna blad, vitt och fina detaljer av blått.


Den smaskiga efterrätten.

Det var ett sådant fint bröllop. Brudgummens brors tal var den absoluta höjdpunkten. Vilket tal alltså! Så mycket härlig musik och vackra sånger, jag njöt så av att få vara med på Albin och Maddes dag och både jag och min man kände oss som extra småkära i varandra och i de fina hjärtan som brudparet besitter.


Själv var jag klädd i min blåprickiga långklänning som du kan se i mitt förra inlägg och dessa urtjusiga skor. Svensktillverkade, fina och dessutom sköna. Det är roligt att få klä upp sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar