onsdag 2 augusti 2017

Kak, bak, mat, blomster och somrig sommar med vänner


Jag har haft några riktiga toppendagar bakom mig. Sommaren har varit så somrig och solig, har ätit en massa gott och fått spendera en massa tid med människor som jag älskar. Jag som alltid hatat att laga mat, börjar faktiskt tycka om det. Ja i alla fall till viss del. Min man är så duktig på att tillaga kött på grillen och jag har, som min svåger påpekade börjat bli lite bättre på att hitta och göra goda tillbehör.
Det kanske är det som gör att jag faktiskt gillar det, att jag "bara" behöver göra tilltuggen, inte hela rätten. Jag är rätt så usel på matlagning, i vår familj är det Robin som är duktig på att laga mat, men att få göra det tillsammans gör det hela mycket roligare.



Huset blev plötsligt fullt av ungar då min svåger med hans familj kom med husvagnen och bosatte sig på vår gård två nätter. Så kul! Extra roligt att få umgås med andra vuxna efter att barnen har lagt sig, vilket inte hör till vanligheterna. 


Hemmagjord pizza, mums!



En kväll drog vi till en sjö för att ta oss ett kvällsdopp. Så skönt! Jag ville aldrig kliva upp ur vattnet.





Min bror är på besök hos oss, han bor egentligen i Alingsås, men har semester och vi är så glad över att ha honom här uppe i norr. Barnen, särskilt stora lillasyster är helt tokiga i honom. 


Det bakas rätt ofta just nu i vår familj. I helgen hade stora lillasyster gått ut i skogen och plockat en mugg med blåbär och ville så hemskt gärna baka något av dem. Storebror blev också baksugen och tvär slängde ihop en mumsig paj.


Emylinda gjorde blåbärsmuffins. 


Hihi, så gaalet smutsig tröja han har den stora killen.




Vår bästaste Elina kom förbi en liten stund och vi fick bjuda henne och min bror på det nybakta fikat.



Fick en dag en sådan söt liten gåva.


Själv bakade jag vansinnigt goda brownies här om dagen. Som mest goda var de helt nygräddade med chokladens så där härligt rinnande, men den funkade även dagen där på. 





Blommorna blommar och de gör mig så glad. Älskar att få gå runt och greja med dem.









Jo det blev som ett rätt så mumsigt mellis med smultron, glass, choklad och frukt. Lyx på hög nivå.

En annan lyx är ju att få umgås med sina vänner. I går kväll fick jag sitta med tre fantastiska vänner i en stuga vid havet och flamsa, tramsa, prata, skratta så tårarna rinner och önska att tiden skulle kunna stanna så man kunde sitta kvar i tid och otid. Det blev rätt länge också, tror det var närmare tre på natten som jag lixom föll i säng. Känner mig så tacksam över sådana vänner som lixom älskar mig för den jag är och jag dem för de de är. Inget tillgjort, att bara få va.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar