tisdag 22 augusti 2017

Röd fin retro soffa


Här är de, min och Robins tre guldklimpar på väg mot sin första dag i andra klass, förskoleklass och förskola. Första dagen efter ett långt härligt sommarlov. Så spännande!

Men nu till något helt annat, vårt vardagsrum. Vår älskade soffa som vi fick i bröllopspresent för 12 år sedan börjar ha gjort sitt. Våra ryggar får ont av att sitta i den och jag har en tid letat efter en helt ny eller en fin begagnad. Inte är det lätt inte.
En kväll skickade en kvinna som har en egen second hand bod en bild till mig på en soffa och en fåtölj och jag blev kär, den ville jag ha. Och tänka sig, Robin med. Nu står de hemma hos oss. En röd vacker klick i vårt gröna vardagsrum och är dessutom så sköna att sitta i.



Mina sköna ullfiltar har fått hoppa ner i denna vackra trälåda och är bara att plocka fram då man vill. Robin är så less på att det knappt går att hitta en plats på grund av alla kuddar och filtar som man kan hitta liggandes överallt i soffan och på golvet i kring. Nu har de i alla fall en fin plats att lägga tillbaka dem i efter att man använt dem så får soffan stå fri.





Jag är så nöjd med denna ommöblering. Barnen blev dock helbesvikna och nästan arga över att den "gamla" soffan skulle bort. Så vi bar helt enkelt in den i lekrummet så nu är de deras.


Vardagsrummet har totalt stökat igen efter sommarens alla göromål och brist på städtid. Eller rättare sagt, det har funnit så mycket annat att göra än att städa. Nu har jag städat och städat och städat. Har inte på något sätt blivit klart, men är en bit på väg. Stora lillasyster rum är klart förutom att vi inte hängt upp hennes hyllor och tavlor och minstlillan har fått sig ett alldeles eget hörn. Snacka om stolta och glada brudar.


Köpte förresten en Mårbacka pelargon under försommaren, men det visade sig inte vara en mårbacka, eller finns det vita?  Aja, den är i alla fall väldigt fin ändå.







1 kommentar:

  1. Så stilren och fin soffa/fåtölj. Verkar vara ett så rejält möbeltyg. Grattis!

    SvaraRadera