fredag 4 augusti 2017

Släkten är bäst


Det togs rätt så många bilder på oss fyra fina tjejer. Gammelmormor Solveig, mormor Marie, mamma Petra och minstlillan Sigrid. Jag valde den busigaste, tyckte den blev som fin. Här är vi i alla fall, fyra generationer, rätt häftigt faktiskt.
Tycker så mycket om min släkt och en dag denna vecka fick jag äran att träffa en hel hop av den. Mina två morbröder bor i södra Sverige och en av dem var på besök med sin fru och tre av deras fem barn. Så kul! Min moster Kicki drog i hop ett litet släktkalas hemma i sitt hus.


Mina barn och mina yngsta kusiner är väldigt nära varandra i ålder. För att göra saken "enkel" brukar vi säga att de är kusiner. Blir som så konstigt annars.


Mormor var med stora delar av dagen och morfar en bit. Det var så roligt att de fick sitta där mitt i hela barnskocken. Det är ju som på grund av dem som vi finns alla vi just i denna stund på denna plats.


Det blev mycket skratt och många bus.


Och gott att äta.



Äldst och yngst av flickorna i vår stora familj. Mormor och Morfar har sex barn och min mamma är äldst och moster Kicki är yngst. Alla syskonen har hittat sig varsin man eller fru och hela 20 barnbarn och tre barnbarnsbarn finns i nuläget, man vet ju aldrig det kan ju komma fler. Och så har vi ju min man, som jag inte riktigt vet vart jag ska räkna in. Vi blir i alla fall en hel hop av härliga människor om vi lyckas samlas alla på samma fläck.






Det var så mysigt att se mina småkusiner sitta i en ring och prata med varandra. Ja det var en riktigt rolig dag. Känner mig rik då jag tänker på alla fina i min stora släkt. Min andra morbror och hans fru befann sig på en TOTO konsert någon annan stans i Sverige, men jag vet inte om jag blir så avundsjuk. Träffar hellre min familj såhär. 

Avslutar detta inlägg med några få bilder från min moster Kicki och hennes man Olofs hus. Tycker de har det så fint och fått i hop tapeter och inredning så snyggt.






En toppenbra sommardag är dagar man får vara med de man tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar