söndag 6 augusti 2017

Sommardagar


Sommardagar, vilka vackra sommardagar. Jag önskar så mycket att varje sommarmånad vore minst en vecka längre. Jag kan lätt ge några veckor av veckor av vintern till sommaren. I alla fall några av dessa veckor som man bara går och väntar på att snön ska ge vika för våren. Sommarens korta tid blir så kravfyllt, just på grund av dess korthet. Än är inte sommaren slut, och hösten som sedan kommer älskar jag så innerligt så den är jag heller inte ledsen över.
Känner mig väldigt förnöjsam över att få spendera så mycket tid här hemma denna sommar. 


Att få ta morgonen i sakta mak utan stress. Sova länge och sedan sitta ute i solen och läsa bok, dricka sitt kaffe och äta sin smörgås. Sådant älskar jag. Barnen sover också länge, inte lika länge som jag dock, och mår som bäst på morgonen, leker bra och är mest glada. Det känns väldigt skönt att få den tiden.


Utflykter tycker jag mycket om. En dag for vi ut till en plats vid havet som heter Killingsand. Jag och minstlillan köpte en dag denna söta lilla strandstol till henne för en tia i en andra hands butik och den är hon så stolt över och ska helst bära den själv från bilen till stranden. Storbarnen springer i väg så snabbt och sitter inte stilla många sekunder så det får bli minstlillan som får stå som motiv i nästan alla mina bilder. 





Picknick på stranden blir lätt sandig och knisprig, men det är så mysigt att fika på en strand. Efter att vi varit på stranden någon timma började stora mörka mullrande moln vältra sig mot oss, så vi begav oss hem.


Gordon släpar hem små måltider varje dag. Önskar att man kunde programmera in vilka smådjur han ska jaga och inte jaga. Fåglar och ekorrar kunde han gärna låta bli, men så är tråkigt nog inte fallet. När vi var på semester i sommarstugan fick vi höra att han slagits med en räv. Helt galet, ja inte är han feg inte.


Mitt huvud blir lätt så trött. Kan fortfarande inte riktigt acceptera denna sida. Att få fota och vara ute i naturen är för mig ett sätt att få ut min frustration över mig själv.  


I går var jag och Robin på ett fantastiskt bröllop. Barnen fick vara hos mina föräldrar och vi fick vara bara vi på festen, så kul! Min bästa vän Elina var också med på festen, det var hennes systerson Albin och hans Madde som gift sig. Jag kände mig så glad hela dagen över att få privilegiet att få delta på deras fest. Bilder från dagen tänker jag visa vid något senare tillfälle.
Dagen i dag, alltså dagen efter trevligheten, var min hjärna som alltid helt knäckt och ville ingenting annat än att göra ingenting. Orkade mig inte ur, men det var mig också en tillfredsställelse att sitta ner och titta på några bilder från fredagsnatten. Jag ensam med det här.







Lugna stunder, vilka är rätt få med tre små barn i hemmet.


Små fina pinaler, som lixom gör en glad. 


En kaffekopp i morgonrock, trots att det gått långt in i dagen.


Urtjusigt blommande borholm. Det är första året jag köpt denne fina pelargon och det blir absolut inte den sista. Är väldigt förtjust i alla sorters pelargoner, men denna la sig snäppet över alla andra.


Nu börjar bärplockningens tid. Ja hjortron har det funnits en bra tid redan, men jag har inte gett mig ut i år för att plocka några. Har inte tagit mig tiden, men har inte riktigt behovet av det heller då jag har några lådor i frysen. Tog fram några och kokade lite sylt härom dagen. Så gott det är. Och så vackra och fina dessa guldkorn är.





Lång tid är det sedan jag tog mig ut på åkern nedanför vårt hus. Det är en sådan vacker plats. Tog mig idag ut på en kort liten sväng. Sommar alltså.




Hoppas du hittar tid till att se det vackra naturen har att bjuda på, eller det fina du har i ditt eget hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar