söndag 27 augusti 2017

Ett till rum


 Tänk så mycket en liten kan växa av att få ett eget litet hörn. Minstlillan är så glad över sin vrå och vi med. Hon som förut tagit uppåt två timmar att lägga, somnar nu på tio minuter. Det kan ju lätt ändras, men just nu är vi så glada.


Det känns fortfarande ovant att inte ha henne sovandes alldeles bredvid mig, men vi är ju fortfarande inte så långt i från varandra.



Men nu till ett annan liten del av vårt hus. I rummet intill har just vår mellanflicka flyttat in till sitt första egna rum. Det är alltså rummet där bakom det brun/gula draperiet. 


Vi tar och kliver in.


Ett litet, lila, fint rum som vår lilla tjej är störtförtjust i. Det är lite småfix kvar, men det mesta är klart.


Denna fina lilla hylla satt i hallen här på ovanvåningen i vårt hus. Länge har den legat och väntat på bättre tider, som nu äntligen har kommit. Nu sitter den uppe i Emylindas rum där hon kan hänga upp alla miljoner väskor hon äger bland annat.


Ovanför sängen hänger en lampskärmsljusslinga som ger en riktigt mysig nattbelysning. Vi har letat ett tag på loppisar efter udda lampskärmar och har hittat några eftersom. Betalat har vi allt från 1 krona till 20 kronor styck.


Sängen, som egentligen är vår gamla kökssoffa, har vi egentligen tänkt måla delvis lila, men det har vi inte riktigt hunnit med. Änglatavlan som hänger över hennes säng, hängde även över min då jag var liten. Den har bara fått en "ny" ram då den gamla gick sönder.


Tycker så mycket om det lilla skrivbordet. Perfekt storlek. Köpte det på en "köp och sälj" sida här i vår kommun och betalade kring femti kronor för det.


Lampan, gardinerna, guldasken och den blå asken, den lilla spegeln är också loppisköp. Om jag inte minns fel så tror jag stolen är från Robins farmor.


Valde ut fyra tapeter jag tyckte om och lät sedan tjejen få välja mellan dem och det blev denna lilablommiga. Det blev så fint. Perfekt sätt att välja tapet på, nu tycker vi ju båda att vi har fått välja tapet. Äntligen har vi nu också en bra plats för alla hennes utklädningskläder.


Utsikten från vårt sovrum blir jag aldrig less på. Ska nu ta och krypa i säng för imorgon börjar en ny arbets och skolvecka. Hoppas din blir fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar