torsdag 27 september 2012

En dag i min egen takt

I går fick jag den förmånen att åka i väg helt utan barn. Vilken lyx! Valde att åka till Umeå för att strosa runt på stan i min alldeles egna takt. Det lyckades så bra att min vän Sofia var ledig stora delar av dagen så jag fick umgås med henne på tu man hand i någon timma.
Jag gick mest omkring och drömde, knepade och kikade på en massa trevliga prylar och kläder jag hemskt gärna skulle vilja ha, men lyckades faktiskt att inte köpa så mycket.Visst är det knepigt att när man inte har råd eller behov av t ex en ny vinterkappa, hittar man huuur många som helst. Men då behovet finns, då hittar man plötsligt ingenting. SUCK!

Kilade in på två secondhand butiker där dessa två underbara ting gick att finna;



Åh, nu är jag fröjdefull en stund. (Materiella ting brukar inte skapa en sådan djup och ihållande lycka, men för en liten stund i alla fall ;P)
Hittade även lite annat på dessa butiker, får se det kanske kommer bilder på det också.

Allt detta med lillgumman och hennes matvägran har sugit musten ur en på något vis. Denna dag har gett mig lite ny energi. Nu ska huset städas. Svärföräldrarna kommer i helgen med vita handsken ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar