onsdag 12 september 2012

Prövningens tider

Lillgumman vägrar fortfarande att äta, Robin är trött, jag är trött och Elias verkar också vara trött för han brister, för varje liten mini motgång, ut i gråt eller gnäll. Mitt och Robins tålamod får verkligen prövas ut till dess yttersta gräns.
Man får försöka fokusera på de positiva händelserna istället.

Det vackra vädret till exempel.
Jag och Elias har idag varit ute och börjat på att städa bort sommaren. Elias tycker mycket om att arbeta med hela kroppen så det passar bra för honom. Ni skulle ha sett honom förra veckan då han slet och släpade granar som var minst dubbelt så långa som han själv. Var faktiskt riktigt imponerad.


Idag har vi forslat bort flera gamla halvdöda sommarblommor, ställt undan lite av sommarmöblerna och burit bort massa blomkrukor.


Elias har blivit så svår att ta kort på, han lixom bara springer undan eller vänder bort huvudet just när man försöker fota. Fick tillslut lura honom genom att få honom att kolla på en ful fluga som satt på räcket.


Här är Elias och dockan Pelle.


Tycker det är så fint med höstblommor. Fick några blomkuponger av min man till morsdag som jag glömt bort, men som nu kom till bra användning.


Stal en rostig och bucklig, men ack så fin, burk från grannarna. Hoppas inte de blir allt för vrånga på mig när de upptäcker det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar