tisdag 25 september 2012

Ett litet hus

Var och plockade lite rönnbär då jag hittade en bit av en gammal nockplåt. Blev så inspirerad till att bygga ett litet hus. Detta blev resultatet;





Använde mig av saker jag hittade hemma på gården. Ibland är det bra att inte ha städat och slängt bort allt gammalt skräp.

Gör om gör rätt!
Hade ju planterat mina höstblommor i varsin kruka, men efter att ha läst underbaraclaras ( http://www.underbaraclaras.com/ ) blogg upptäckte jag ju att det var ju helt fel. På sommaren ska man plantera glest för att ge dem plats att växa. Medan på hösten ska man sätta dem tätt. Så nu vet jag det :D
Är sugen på att köpa lite ljung också, får se vad plånboken (...och maken) säger...


3 kommentarer:

  1. Oj vad fint det blev, och så vackert med alla höstfärger :)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående skrivare, jättefint blev det! Såhär på hösten saknar jag att ha en trapp till ingången att sätta ut fina höstblommor på... Balkongen blir liksom ovärt, eftersom man inte sitter där ute i kallblåsten..
    Du är duktig på att fixa fina saker! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja att sätta ut höstblommor på balkongen är kanske lite overkill. Du får köpa hem någon fin blomma att ha på köksbordet istället :D

    SvaraRadera