torsdag 5 juli 2018

Blomstrande



Vandrade ut i skogen med min far för att kolla hur det ligger till med hjortronen. Efter den väldigt torra början på denna sommar ser det inte så jätte bra ut. Men det fanns i alla fall lite här och där. Tog med mig några finheter hem, några kvistar från de fina dvärgbjörkarna, ängsull och några omogna hjortron.


De omogna hjortronen får ligga och mogna på ett fint fat.

Jag är alldeles själv hemma några dagar. Önskar att jag fick vara ensam hemma med min man, men jag får nöja mig med katten. Det är konstigt känsla att ha huset helt för mig själv. Att kunna göra vad jag känner för och kliva ut genom dörren och bara gå iväg utan att be om tillåtelse. Älskar min fina familj, men det är också skönt att få vara själv för en stund.



 Som du vet är jag väldigt förtjust i blommor. Jag har inte gröna fingrar direkt, men jag gör så gott jag kan och gläds åt det lilla jag har.



Tycker bladen till bornholmpelargonerna är så vackra.


Än så länge har den inte riktigt börjat blomma, men snart så.



Mina plantor i rabatten har inte vuxit sig så stora än, men de är mina och det är helt fantastiskt att jag faktiskt har en egen rabatt. I krukorna växer de också varje dag som går.






I odlingslådorna börjar det att ta sig. Tänk att små, små från kan växa till sig och bli något så fint och gott.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar