fredag 6 juli 2018

Bullerbyidyll


Cyklade genom skogen till min faster,  nu när jag är så fri och allén och kan göra lite som jag vill. Vi åt tillsammans och småpratade om ditt och datt. Rätt skönt och fridfullt om du frågar mig.


Jag och Anna har rätt lika smak. inte i allt, men i månt och mycket. Det går att hitta så mycket fint att lägga sina ögon på hos henne.




Efter maten åt vi jordgubbar som jag hade med mig och sedan cyklade jag hem igen.



Vägen hem alltså, vilken vacker väg.



Har jag sagt att jag älskar grannarnas gärdesgård? Jo tusen gånger, men det tåls att påtalas många gånger för den är så fiiiin.


Vägen ner till grannarna som bor "bakom" oss. En väg jag vandrat fram och tillbaka då det var tid att söva barn.


Denna väg leder upp till norrgården. Där bor, förutom tre underbara människor, tre söta katter och två kaniner också de härliga hönsen som vi nästan dagligen går med våra matrester till och får/köper vackra goda ägg utav.
Vårt fina Skogshägna, nästan en "Bullerbyidyll".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar