söndag 1 juli 2018

Loppis i Skogshägna



I helgen har jag provat på något som jag aldrig gjort förut, att anordna en loppis tillsammans med min sköna böna till svägerska. Jag har varit så nervös innan, men det gick ju faktiskt hur bra som helst. Vi hade bakat fika som vi sålde och dragit ihop en hel del loppis grejer. Och tänk, det kom faktiskt en hel bunt folk. Sååå roligt!












Barnen var också med och sålde leksaker. Jag blev faktiskt förvånad över hur duktiga de var och över hur roligt de tyckte att det var.

Helena tog hand om det mesta med försäljningen kring loppisen och jag skötte fikat. Det var ju jätteroligt! Att baka innan, lägga fram, koka kaffe och servera.







Vi hade sprungit runt bland grannarna och lånat utemöbler och dukade upp på gården.


I två tält hade vi våra loppisprylar. Och på bord utanför. Det blev som så mysigt. Tack till alla er som kom och gjorde vår dag!

Nu känner man sig helt trött i kropp och knopp. Har två veckor kvar att jobba, sedan får jag semester. Känner verkligen hur jag längtar efter det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar