onsdag 4 juli 2018

Sommarens små äventyr


En sak som är så skön med sommaren är att det så lätt går att åka på utflykt. Det finns så ohyggligt många platser att besöka. Kanske skapar en viss stress att man ska försöka pressa in alla utflyktsmål man vill besöka på sommarens korta månader. Men nu var det inte riktigt det jag tänkte på. Mer att det är så lätt att bara packa fika och vandra, cykla eller ta bilen i väg till en trevlig plats och sedan vara där några timmar. Det är som så okomplicerat.


Efter att jag jobbat klart en dag hade Robin packat badkläder, filt och picknick korgen och så åkte vi i väg till en strand vid havet. Vi var nästan helt själva på den fina stranden så när på Elias bästis och hans mamma som vi bestämt träff med.



Sandstränder är ju så ljuvliga att vandra runt på. Kanske inte lika ljuvliga att ha i sin ostsmörgås så varje tugga knastrar. Eller sandiga fötter som drar in hela stranden i bilen... Men förutom det.



Jag tog med mig boken jag läser just nu. En hemsk bok, men väldigt svår att slita sig i från. Kändes bra att läsa denna vintriga bok mitt i varma sommaren så gick det lättare att inte bli så

En annan dag gick jag och minstlillan på en promenad till en av mina favoritloppisar här i byn, Stenfors gård. Det var så mysigt att bara få vara hon och jag för en stund. På loppisen kan man också köpa gott fika.


Minstlillan åt glass, medans jag åt en av mina favoritbakverk en slabang. Det var å mysigt att sitta där i skuggan av solen och prata bara jag och hon.


Vi gjorde några små fynd. Jag en kaffekanna, en fin skål med blå detaljer (något som jag är enormt svag för) och en mjölstina.


Minstlillan en fin liten korg och en höna. Korgen fyllde vi med fina sommarblommor på vägen hem.



Nu står blommorna på bordet och påminner om en fin sommardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar