lördag 21 juli 2018

Att fylla en semesterdag med


Vandrar ner för trappen och möter, för första gången sedan i maj, ett städat hus. Halleluja! Stannade inne hela torsdagen lång och städade i vad som kändes i en evighet. Men jo det behövdes verkligen för vi höll på att drunkna i allt stök.


Vandrar ut i endast morgonrock, att bo på landet är ju en fröjd, och finner att mina vallmo nu har börjat att blomma. Fick några frön av en instagramvän i vintras. Så vackra alltså.


Vallmo, vilken underbar blomma. Vandrar in igen för att ordna lite frukost.







Tänk att man faktiskt kan gå på vårt golv utan att riskera livet. Haha, lite väl drastiskt kanske, men det är den känslan jag haft.


Vardagsrummet tog jag mig också ann. Tycker mycket om den lilla buketten jag plockade in från trädgården.





Kolla in vilka ljuvliga pjucks jag fått av min svägerska.


En annan sorts vallmo, passar perfekt som ring.


Min syster kommer på besök och min vän Elina. Sånt man vill fylla varje semesterdag med familj och vänner.


Storebror bakade en paj som vi bjöd på. Hallon och rabarberpaj. Mums!



Min älskade man finner man nu och då under dagens lopp ståendes och kastar diskar på sin korg.


Min vackra vän tar sig en liten sväng ut i sommarkvällen ut på åkern.




Två träskoklädda brudar som är ute om kvällen och vattnar odlingar och blommor.




Min bror och min son tar sig ett sent dopp i det varma vattnet. Kvällsdopp, bland det bästa.


Känslan i kroppen efteråt är underbar.


Himlen dansar och speglar sig vackert i sjön.


Nu önskar jag dig en god skön natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar