tisdag 17 juli 2018

Semesterdag


Förutom en förkylning som huggit tag i mig njuter jag för fullt av min första tid av semestern. Har ingen brådska med att kliva upp. Älskar att inte behöva ha någon tid att passa.



Sover underbart i nyinköpta loppislakan. Finns inget bättre.


Med sovrumsfönstret öppet såklart.


Dricker kaffe i en lång stund ute under parasollet. Det är så hett i solen och skuggan så skön.


Idag åkte vi till några vänner och gosade med urgulliga kattungar.



Minstlillan var helnöjd över att få gosa och hålla. Kattungarna bor i en familj med små barn, så de är vana vid barns lite ruffiga sätt.


Denna lilla kille som storebror håller i kommer att flytta hem till oss om några veckor. Vi längtar så mycket efter honom.


Våra vänner har ett sådant otroligt fint sommarhus på gården. Jag blir helt matt av detta fina hus. Skulle också önska att vi hade en sådan liten fin stuga på gården.




Efter kattungemyset drog vi till en sjö i närheten och badade resten av dagen. Så galet skönt och varmt det är i vattnet. Barnen badade så länge, själv tog jag mig bara ett kort dopp på grund av den envisa förkylningen som jag hoppas fort ska lämna mig. I morgon drar vi förhoppningsvis till havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar